Create videos for students. Where do we begin?
Keywords:
create video, digital material, recommendationsAbstract
If you are thinking of making a video for your classes or for some other purpose, you must read this. Making a video isn’t an easy task and entails great responsibility and dedication. But once you have the final product, rest assured that it will be a digital material that you can use and share as many times as necessary. This, over time, allows you to reduce the workload and have your own collection of digital resources. In addition to having a resource that impacts the various learning styles. The first time we make a video we encounter many difficulties, but what actions or things that are worthwhile don’t cost work at first? This article shares some basic recommendations before embarking on the adventure in the world of creating and making videos, for the purpose you require.
References
BibliotecasUNED (2017,03 de abril). Uso de imágenes en Internet y derechos de autor [Vídeo]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=rlXMZrUyt40.
Bravo, J. L. (2000, enero). El vídeo educativo. https://www.ice.upm.es/wps/jlbr/documentacion/libros/videdu.pdf.
Bustos Rocca, F. A. (2019). Videos Educativos. Conceptos, etapas para la producción de videos educativos, elaboración de videos educativos, material para editar y producción, características de los enlaces, principales herramientas, aplicaciones [Tesis de licenciatura, Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle]. Repositorio Institucional. https://repositorio.une.edu.pe/handle/20.500.14039/4359.
Cortez, P. (2020, 11 de julio). Arreglos en C [Vídeo]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=BLRyrgSMqeM.
Cortez, P. (2021, 16 de febrero). Instalar MATLAB [Vídeo]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=Mrgr23aUIo8&t=2s.
Cortez, P., Serrano M., y González, Y. (2020). Características de contenido educativo digital [Presentación de artículo]. 10° Congreso Internacional de Computación (CICOM). http://www.cicom2020.uagro.mx/?page_id=915.
Instituto Nacional de Estadística y Geografía (INEGI). (2021). Encuesta Nacional sobre Disponibilidad y Uso de Tecnologías de la Información en los Hogares (ENDUTIH) 2020. INEGI https://www.inegi.org.mx/contenidos/saladeprensa/boletines/2021/OtrTemEcon/ENDUTIH_2020.pdf.
StoryboardThat. (2022, 11 de octubre). Ejemplo de inicio de historia [Imagen]. StoryboardThat. https://www.storyboardthat.com/es/storyboards/es-examples/ejemplo-de-inicio-de-historia.
Tapia-Jara, J., Sánchez-Ortíz, A., y Vidal-Silva, C. (2020). Estilos de aprendizaje e intención de uso de videos académicos de YouTube en el contexto universitario chileno. Formación universitaria, 13(1), 3-12. https://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062020000100003.
Zhang, X. y Ren, L. (2011). Design for application of micro learning to informal training in enterprise. Proceedings 2nd International Conference on Artificial Intelligence, Management Science and Electronic Commerce (AIMSEC). 2011, 2024-2027. https://doi.org/10.1109/aimsec.2011.6011235.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista Digital Universitaria
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Revista Digital Universitaria es editada por la Universidad Nacional Autónoma de México se distribuye bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0 Internacional. Basada en una obra en http://revista.unam.mx/.