Creative learning: the kitchen as a science laboratory

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22201/cuaieed.16076079e.2024.25.1.14

Keywords:

experimental teaching, distance education, science at home, post-pandemic, remote learning, home experiments

Abstract

Experimental teaching in the natural sciences was heavily impacted by the covid-19 pandemic. The hasty implementation of simulator-based teaching techniques partially mitigated the absence of experiential learning. This reflection explores the possibility of maintaining remote teaching tools linked to simple and safe experimental activities in a kitchen. This approach has the potential to significantly enhance experimental learning for students, both at the high school and undergraduate levels.

Author Biography

Manuel Gutiérrez Aguilar, Facultad de Química, Universidad Nacional Autónoma de México

Químico Farmacéutico, Biólogo y Doctor en Ciencias Bioquímicas por la unam. Ha realizado estancias de investigación en la Universidad Ben Gurion of the Negev y posdoctorales en University of Missouri, Columbia y Washington University in St. Louis. Es profesor de tiempo completo en la Facultad de Química de la unam, Socio Numerario de la Sociedad Mexicana de Bioquímica y pertenece al Sistema Nacional de Investigadores. Cuenta con 29 publicaciones en revistas internacionales y más de 800 citas a su trabajo. Ha sido premiado con la medalla José Laguna de la Sociedad Mexicana de Bioquímica, el premio Phi Zeta award, Washington University in St. Louis Diabetes Day Award y el Cardiovascular Day xxii, Outstanding excellence award de la University of Missouri.

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Published

2024-01-25