ITC usage in the study of criminal law
DOI:
https://doi.org/10.22201/codeic.16076079e.2019.v20n3.a9Keywords:
ITC, noun criminal law, criminal law adjective, social bondingAbstract
Education in today’s world requires theoretical and technological systems that allow an efficient communicative action. In this tenor of ideas, technologies are presented as a tool with a high value for information and communication. Thus, technologies, in particular their reflective use, become values of use and change that allow the teaching-learning process to become a dynamic and self-regulating process. This article presents an experience of the use of information and communication technologies (ITC) for the teaching of substantive and adjective criminal law.
References
ANUIES (2012). Inclusión con responsabilidad social. Una nueva generación de políticas de educación superior. México, Ciudad de México: ANUIES, Dirección de Medios Editoriales.
Cázares Nieto, Enrique (Coord.) (2016). Pasos hacia una revolución en la enseñanza del derecho en el sistema romano-germánico. México, D.F.: UNAM-IIJ. Recuperado de: https://archivos.juridicas.unam.mx/www/bjv/libros/9/4297/26.pdf.
García, I. Peña-López, I; Johnson, L., Smith, R., Levine, A. y Haywood, K. (2010). Informe Horizon: Edición Iberoamericana 2010. Austin, Texas: The New Media Consortium. Recuperado de: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000141908.
González Bello, Edgar Oswaldo y Castillo Navarro, Adolfo. La enseñanza universitaria en derecho con el uso didáctico de las TIC. Díkê, Revista de Investigación en Derecho, Criminología y Consultoría Jurídica, 20, octubre 2016-marzo de 2017, 23-36. Recuperado de: http://www.apps.buap.mx/ojs3/index.php/dike/article/view/235/212.
Leyva Cordero, O., Ganga Contreras, F., Tejada Fernández y Hernández Paz, Abraham A. (coords.) (2015). La formación de competencias en la educación superior, alcances y limitaciones desde referentes de México, España y Chile. s. l.: Tirant Humanidades. Recuperado de: http://eprints.uanl.mx/9784/1/Libro Formación por Competencias.pdf.
Pese a crisis, UAZ recibe certificación de competencia (12 de octubre de 2016). Revista Malinali. Recuperado de: http://revistamalinali.com/.
UNESCO (2005). Hacia las sociedades del conocimiento. París, Francia: UNESCO. Recuperado de: http://openaccess.uoc.edu/webapps/o2/bitstream/10609/2661/6/NMC_HorizonReport_IB_2010_def.pdf.
UNESCO (2016). Competencias y estándares TIC desde la dimensión pedagógica: Una perspectiva desde los niveles de apropiación de las TIC en la práctica educativa docente. Pontificia Universidad Javeriana–Cali. Recuperado de: http://www.unesco.org/new/fileadmin/MULTIMEDIA/FIELD/Santiago/pdf/Competencias-estandares-TIC.pdf.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Revista Digital Universitaria

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Revista Digital Universitaria es editada por la Universidad Nacional Autónoma de México se distribuye bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0 Internacional. Basada en una obra en http://revista.unam.mx/.