Mathematics ¿friends or enemies?

Authors

  • Diana Laura Martínez León Universidad Nacional Autónoma de México
  • Guillermo Alejandro Alvarado Espinosa Universidad Nacional Autónoma de México
  • Kristel Alejandra Boyzo Solís Universidad Nacional Autónoma de México
  • Fernando Casales Salazar Universidad Nacional Autónoma de México

Keywords:

math perception, educative experiences, academic proposal

Abstract

The article presents the author's view about mathematics, as well as showing its richness and usefulness, also presents an academic proposal with the objective of suggesting improvements to the teaching practice. Based on their own experiences and observation, the authors advice that the integration of digital and technological resources into math teaching practices is useful for algorithmic simplification and results interpretation.

Author Biographies

Diana Laura Martínez León, Universidad Nacional Autónoma de México

Pasante de la carrera de Ingeniería en Computación por la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Facultad de Estudios Superiores (FES) Aragón.

Guillermo Alejandro Alvarado Espinosa, Universidad Nacional Autónoma de México

Pasante de la carrera de Ingeniería Industrial por la UNAM, FES Aragón.

Kristel Alejandra Boyzo Solís, Universidad Nacional Autónoma de México

Estudiante de la carrera de Ingeniería Industrial por la UNAM, FES Aragón.

Fernando Casales Salazar, Universidad Nacional Autónoma de México

Pasante de la carrera de Ingeniería Industrial por la UNAM, FES Aragón.

References

Abreu, J.L. y Barot, M. (2017). Desarrollo del pensamiento matemático. 12 de junio del 2017, Universidad Nacional Autónoma de México. Recuperado de <http://arquimedes.matem.unam.mx/>.

Published

2017-08-10