Emilio’s travel to Germany. Implications in my teaching practice
Keywords:
education for the life, evaluation, academic performance, scholarshipAbstract
Learning evaluation student's concentrates in verifying concepts memorizing. Current education neglects integral formation student's, therefore teacher must reconsider the role that it plays in the education process.
Through the experience of a baccalaureate student, who had won a scholarship to study in Germany, aptitude teacher’s to recognize the potential student’s is debated.
References
Gracián, Baltasar (2012). El arte de la prudencia. México: Ariel.
Goethe-Institut e.V. Stabsbereich Kommunikation (2016). Jahrbuch 2015/2016: Annual Report 2015/2016. München.
Hesse, Hermann (s/f.) Demian. Guatemala: Universidad Rafael Landívar.
Hernández Carballido, Flor Alejandrina. (2004). Los fines de la educación. Educar para la sabiduría: propuesta de Alfred North Whitehead. Revista Digital Universitaria, vol. 5, núm. 1, pp. 2-10. Recuperado de <http://www.revista.unam.mx/vol.5/num1/art5/ene_art5.pdf>.
Kultusministerkonferenz (2017). Internationales Preisträgerprogramm. Alemania: Bonn. Recuperado de <https://www.kmk-pad.org/programme/internationales-preistraegerprogramm.html>.
López Gallego, Manuel (2013). Bildungsroman. Historias para crecer. Tejuelo, vol. 18, núm. 1, pp. 62-75. Recuperado de <http://mascvuex.unex.es/revistas/index.php/tejuelo/article/view/2554>.
Pozo, Juan Ignacio. (2011). Aprendices y maestros. La psicología cognitiva del aprendizaje. Madrid: Alianza Editorial.
Ruiz Lugo, Lourdes (s/f). Formación integral: desarrollo intelectual, emocional, social y ético de los estudiantes. Revista Universidad de Sonora, núm. 19, pp. 11-13. Recuperado de <http://www.revistauniversidad.uson.mx/revistas/19-19articulo%204.pdf>.
Universidad Nacional Autónoma de México (2017). ¿Qué onda con el pase reglamentado?. México: UNAM, Secretaría General, Dirección General de Administración Escolar. Recuperado de <http://dgenp.unam.mx/noticias/Pase1718_ENP.pdf>.
Universidad Nacional Autónoma de México (1996). Programa de estudios de la asignatura: Alemán I. México: UNAM, Escuela Nacional Preparatoria.
Universidad Nacional Autónoma de México (1988). Marco institucional de docencia. México: UNAM, Secretaría General.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Universidad Nacional Autónoma de México

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Revista Digital Universitaria es editada por la Universidad Nacional Autónoma de México se distribuye bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0 Internacional. Basada en una obra en http://revista.unam.mx/.