Emilio’s travel to Germany. Implications in my teaching practice

Authors

  • Yasser Gandhi Hernández Esquivel Universidad Nacional Autónoma de México

Keywords:

education for the life, evaluation, academic performance, scholarship

Abstract

Learning evaluation student's concentrates in verifying concepts memorizing. Current education neglects integral formation student's, therefore teacher must reconsider the role that it plays in the education process.
Through the experience of a baccalaureate student, who had won a scholarship to study in Germany, aptitude teacher’s to recognize the potential student’s is debated.

 

Author Biography

Yasser Gandhi Hernández Esquivel, Universidad Nacional Autónoma de México

Profesor de alemán y coordinador del Colegio de Alemán en la Escuela Nacional Preparatoria (ENP) número 6 “Antonio Caso” de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM).
Licenciado en Lengua y Literaturas Modernas Alemanas. Ha impartido cursos sobre formación docente y ha participado en las comisiones revisoras de los planes y programas de estudio en la misma dependencia.

References

Gracián, Baltasar (2012). El arte de la prudencia. México: Ariel.

Goethe-Institut e.V. Stabsbereich Kommunikation (2016). Jahrbuch 2015/2016: Annual Report 2015/2016. München.

Hesse, Hermann (s/f.) Demian. Guatemala: Universidad Rafael Landívar.

Hernández Carballido, Flor Alejandrina. (2004). Los fines de la educación. Educar para la sabiduría: propuesta de Alfred North Whitehead. Revista Digital Universitaria, vol. 5, núm. 1, pp. 2-10. Recuperado de <http://www.revista.unam.mx/vol.5/num1/art5/ene_art5.pdf>.

Kultusministerkonferenz (2017). Internationales Preisträgerprogramm. Alemania: Bonn. Recuperado de <https://www.kmk-pad.org/programme/internationales-preistraegerprogramm.html>.

López Gallego, Manuel (2013). Bildungsroman. Historias para crecer. Tejuelo, vol. 18, núm. 1, pp. 62-75. Recuperado de <http://mascvuex.unex.es/revistas/index.php/tejuelo/article/view/2554>.

Pozo, Juan Ignacio. (2011). Aprendices y maestros. La psicología cognitiva del aprendizaje. Madrid: Alianza Editorial.

Ruiz Lugo, Lourdes (s/f). Formación integral: desarrollo intelectual, emocional, social y ético de los estudiantes. Revista Universidad de Sonora, núm. 19, pp. 11-13. Recuperado de <http://www.revistauniversidad.uson.mx/revistas/19-19articulo%204.pdf>.

Universidad Nacional Autónoma de México (2017). ¿Qué onda con el pase reglamentado?. México: UNAM, Secretaría General, Dirección General de Administración Escolar. Recuperado de <http://dgenp.unam.mx/noticias/Pase1718_ENP.pdf>.

Universidad Nacional Autónoma de México (1996). Programa de estudios de la asignatura: Alemán I. México: UNAM, Escuela Nacional Preparatoria.

Universidad Nacional Autónoma de México (1988). Marco institucional de docencia. México: UNAM, Secretaría General.

Published

2017-08-10